خرید درب صنعتی

خرید درب صنعتی

در زبان فارسی ، پسوند ی در کلمات معنای مختلفی دارد ، اگر بخواهیم به طور مختصر اشاره نمائیم میتوان به طور مثال به موارد ذیل اشاره نمائیم :

الف : پسوند ی برای نصبت های مکان مانند : مشهدی ، آلمانی ، لبنانی

ب : پسوند ی برای نصبت های شغلی مانند : کبابی ، سمساری ، لبنیاتی

ج  : پسوند ی برای نصبت های صفتی مانند : زعفرانی ، ساختمانی ، درب صنعتی و . . .

پس به عبارتی ساده تر درب صنعتی  به درب هایی گفته میشود که جهت استفاده درمکانهای صنعتی طراحی و ساخته شده است .

به طور مثال :
کرکره اتوماتیک یکی از پرکاربرد ترین مدل دربهای اتوماتیک میباشد که درمکانهای مختلف مانند درب پارکینگ ، درب فروشگاه و درب سوله استفاده میگردد و درصورتی که شما بخواهید این محصول را برای مکان های صنعتی استفاده نمائید حتما باید به نکات مهمی توجه نمائید ، از این رو میتوانیم  به عنوان یکی از رایج ترین نوع  درب صنعتی  به کرکره های اتوماتیک صنعتی اشاره نمائیم

کرکره اتوماتیک صنعتی  تفاوتهای مهمی با کرکره های فروشگاهی و پارکینگی دارد ، البته یکی از نکات مهم در انتخاب دربها این است که اصولا کرکره اتوماتیک انتخابی اشتباه برای ورودی پارکینگها میباشد که بعدا به طور مفصل در خصوص آن صحبت مینمائیم .

درب صنعتی دارای مدلهای مختلفی میباشد ، به همین دلیل توصیه  میشود جهت انتخاب بهتر، در زمان طراحی سوله ها و یا قبل از پایان مراحل اسکلت بندی سوله ها با کارشناسان شرکت آگراداد تماس بگیرید .

در کارخانه و مکانهای صنعتی ورودی و خروجی های زیادی وجود دارد و بعضا مشاهده گردیده که در یک سوله  تعداد زیادی  درب صنعتی در مدلهای گوناگون خریداری و نصب گردیده است .

برای انتخاب صحیح انواع درب صنعتی حتما باید به نکات ذیل توجه نمود :

درب صنعتی متناسب با ابعاد لیفترک ها و بار آنها

به طور مثال : در یک شرکت خودرو ساز دربی را برای ورود شاسی ساخته شده خودرو ها در نظر گرفته بودند ، متاسفانه طول شاسی ساخته شده برای خودرو ۴۷۰ سانتیمتر بود و لیفتراک باید شاسی را از وسط بلند میکرد و از درب عبور میداد و عرض بازشو مفید درب مورد تردد ۵۰۰ سانتیمتر بود ، این موضوع باعث سختی تردد برای راننده لیفتراک میشد و تصادف مکرر شاسی در حال عبور با ریل های درب هزینه زیادی برای آن شرکت داشت .

از این رو توصیه میگردد در زمان طراحی سوله ها حتما  به عرض بازشو مفید لازمه با حفظ  بادخور و حریم امن متناسب با عرض قطعاتی که لیفتراک باید آنها را از درب عبور دهد برای انتخاب بهتر  انواع دربهای صنعتی توجه نمائید .

درب صنعتی

درب صنعتی  و لزوم تعبیه درب نفر رو درمجاورت آنها

متاسفانه به دلیل طراحی سوله ها  توسط  طراحان و ساختماهای مسکونی و تجاری و پایین بودن تجربه آنها در طراحی سوله های صنعتی و همچنین نبود استانداردهای لازم برای طراحی و ساخت سوله شاهد بروز مشکلات زیادی در ساخت سوله های صنعتی هستیم که اصلاح آنها در بسیاری از موارد هزینه های زیادی برای کارخانه ها دارد .

جانمایی و ساخت و نصب درب های نفر رو د ر مکانهای مناسب در سوله ها یکی از الزامات ویژه در کارخانه ها میباشد که متاسفانه به دلیل عدم نظارت واحدهای HSE  وهمچنین کمیته های مصرف انرژی به طرح های ساخت سوله ها معمولا فراموش میشود .

این موضوع هزینه های مالی و جانی بسیاری را بری کارخانه ها در پی دارد .

الف :  نبود درب های نفر رو جهت فرار افراد ، درهنگام بروز بلایای طبیعی وحوادث  ناشی در سوله ها و افزایش تلفات و خسارات جانی کارگران و پرسنل .

ب : نبود دربهای نفررو و لزوم باز و بسته شدن  دربهای صنعتی  برای تردد پرسنل که باعث اتلاف انرژی و بالارفتن استهلاک دربهای صنعتی نصب شده در سوله ها میگردد .

خرید درب صنعتی و جانمایی صحیح

از نکات مهم برای افزایش راندمان کار و بهره وری درمکانهای صنعتی را میتوان به لزوم آگاهی و اطلاع طراح سوله از چیدمان دستگاها اشاره نمود .

مشاهده شده  که طراح سوله ها به دلیل عدم آگاهی لازم از نوع محصول و چیدمان و تعداد دستگاههایی که قرار است درآینده درسوله مذکور نصب گردند و کارکنند  دچار اشتباهاتی گردیده است که برطرف کردن آنها برای کارفرمایان و صاحبان صنایع هزینه های بسیاری دارد .

از رایج ترین اشتباهات میتوان به جانمایی محل درب درکنار دستگاهها و خطوط تولیدی که ثابت هستند اشاره نمود که عملا با توجه به مسدود بودن راه تردد دربها ، دربهای نصب به جز بالا بردن هزینه ساخت سوله ها دستاورد دیگری ندارد و بدون استفاده میباشند ، برعکس موضوع فوق نیز صادق است ، که کارفرما برای ساخت سکوهای بارگیری ، تعداد درب کمتری را از نیاز واقعی در نظر گرفته اند ، مثلا برای سکوی بارگیری خود ۱ درب را در نظر گرفته اند که این موضوع درصورت خرابی درب و یا در صورت نیاز به بارگیری همزمان دو خودرو مشکلات زیادی را ایجاد میکند .

درب اتوماتیک صنعتی

 درب صنعتی و تعداد سیکل باز شدن و تردد

از مهمترین نکات  و رایج ترین مشکلات موجود در کارخانه ها و صنایع میتوان به انتخاب های غلط تجهیزات اشاره نمود ، به طور مثال در بعضی از کارخانه ها به جای استفاده از ابزارهای مرغوب و با کیفیت از ابزارهای ارزانتر استفاده میکنند که این موضوع مشکلات و هزینه های بالایی در زمینه تعمیر و نگهداری ابزارها ، استهلاک و از رده خارج شدن آنها و همچنین تلفات زمان تولید ناشی از خرابی این ابزارها را در پی دارد .

این انتخابهای غلط قطعا هزینه های زیادی را برای کارخانه ها به دنبال دارد .

متاسفانه در کارخانه ها و صنایع به دلیل عدم اطلاع و توجه کافی در خصوص انتخاب دربهای صنعتی مشکلات زیاد به وجود آمده است .

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که کارخانه ها برای گرفتن ایزو و استانداردهای لازمه ، به دلیل اجبار در ممیزی اقدام به خرید دربهای اتوماتیک میکنند و به همین دلیل سعی مینمایند تا ارزانترین نوع و دم دست ترین مدل درب را که عموما کرکره های فروشگاهی هستند خریداری و نصب نمایند .

تعداد باز و بسته شدن درب صنعتی اتوماتیک بسیار مهم میباشد و در صورت نیاز به یاز و بسته شدن بیشتر از ۳۰ بار در روز ، شما باید حتما از دربهای سریع بازشو استفاده نمائید و کرکره های اتوماتیک فروشگاهی و یا کرکره های اتوماتیک صنعتی نمیتوانند گزینه مناسبی برای این دربها باشند .

خرید درب صنعتی اتوماتیک و مدلهای مختلف

درب صنعتی اتوماتیک در مدلهای مختلفی ساخته میشوند که باید متناسب با محل نصب ، تعداد تردد ، درجه حرارت محیط  و فشار باد محیط انتخاب ، تولید و نصب گردند .

مدلهای مختلف دربهای اتوماتیک صنعتی به شرح ذیل میباشند که بعدا تخصصی به تشریح هر مدل میپردازیم .

درب سریع بازشو که در مدلهای رولاپ و فولدآپ و اسپیرال تولید و نصب میگردند این نوع دربها که بیشتر صنایع از آنها استفاده میکنند پرچم دار درب صنعتی در سراسر جهان میباشد ، این دربها کاربرد ویژه ای در صنایع غذایی ، صنایع بهداشتی ، خودرو سازان و سایر صنایع دارند .

درب سکشنال که خود مدلهای مختلفی دارد و باید حتما متناسب با محل نصب ساخته شود .

کرکره های اتوماتیک صنعتی که تفاوت های زیادی با کرکره های فروشگاهی دارند .

کرکره برقی

 

درب مگادر که همانطور که از اسم آن مشخص است به دربهای بزرگ گفته میشود که کاربردهای خاص در آشیانه هواپیماها وکشتی ها دارند .

ما سعی نموده ایم تا شما را با شرح مختصری از تفاوتهای در خرید دربهای صنعتی اتوماتیک  ، دلیل استفاده از آنها ، مدلهای گوناگون آشنا نمائیم .

شرکت آگراداد اولین و بزرگترین تولید کننده انواع  درب صنعتی  آماده ارائه مشاوره رایگان به شما میباشد و مشتاقانه آماده کمک و خدمت رسانی به شما میباشد .